Cazas Wonen
"De belangrijkste resultaten van Rooster Planner zijn onder andere meer overzicht en duidelijkheid in het planningsproces, verbeterde communicatie, en een eerlijkere taakverdeling."
Andri Bonte
Teamleider Klantenservice
Uitdaging
De planning op de klantcontactafdeling was in het verleden een uitdaging. Door het gebruik van verschillende platformen, zoals Excel en Outlook, ontbrak er een duidelijk overzicht. Dit leidde tot verwarring en een inconsistente opvolging van de planning. Dit kostte niet alleen veel tijd, maar bracht ook extra puzzelwerk met zich mee, vooral bij het doorvoeren van wijzigingen.
“Door het gebruik van verschillende platformen misten we een goed overzicht.”
Voordat Rooster Planner werd ingevoerd, was het analyseren van de werkzaamheden tijdrovend en inefficiënt. De planner moest veel tijd besteden aan het maken van schema’s, terwijl medewerkers weinig inzicht hadden in wat er van hen werd verwacht. Bovendien ontbrak er een lange termijnplanning en waren er geen mogelijkheden om toekomstige piekmomenten goed in te schatten.
Oplossing
Met de komst van Rooster Planner is dit proces aanzienlijk verbeterd. Rooster Planner biedt in één overzicht inzicht in welke medewerkers beschikbaar zijn, wat hun taken zijn en waar ze zijn ingepland. Hierdoor kan Cazas Wonen eerlijkere en duidelijkere taakverdelingen realiseren, en tegelijkertijd beter anticiperen op drukke momenten door meer mensen in te plannen wanneer dat nodig is.
“De mobiele app vereenvoudigt de communicatie rondom het rooster.”
Dankzij Rooster Planner is er nu ook een mobiele app, die de communicatie rondom het rooster vereenvoudigt en werknemers meer zelfstandigheid geeft. Daarnaast ondersteunt het systeem de lange termijnplanning en zorgt het voor een betere bezetting. Door de koppelmogelijkheden van het systeem kan zelfs worden voorspeld wanneer extra personeel nodig is, waardoor de efficiëntie en voorspelbaarheid verder zijn toegenomen.
De belangrijkste resultaten van Rooster Planner zijn onder andere meer overzicht en duidelijkheid in het planningsproces, verbeterde communicatie, en een eerlijkere taakverdeling. Medewerkers weten nu precies wat er van hen wordt verwacht, en wijzigingen kunnen snel en gemakkelijk worden doorgevoerd. Dit heeft uiteindelijk geleid tot meer zelfstandigheid onder de medewerkers en een effectievere aansturing op afstand, wat het gehele planningsproces bij Cazas Wonen heeft verbeterd.