Blog

Je leest het hier!

Meer klantcontact via Social Media

Ondersteunt uw contactcenter sociale media?

Als dit nu nog niet het geval is, is de kans groot dat dit in de nabije toekomst wel zo zal zijn. Steeds meer klanten maken gebruik van sociale media kanalen voor klantenservice. Leer hoe u snel en betrouwbaar de vraag naar sociale media voor uw contactcenter kunt voorspellen met behulp van effectieve workforce management en planning software.

Sociale Media neemt toe in het contactcenter

Het kost niet veel moeite voor een klachtenbericht om viraal te gaan en snel een bedrijfsreputatie te schaden. Het kan jaren duren om een sterke reputatie op de markt op te bouwen, maar slechts enkele tweets om er een te vernietigen.

Velen gebruiken sociale media als primaire contactbron voor een probleem. Dankzij moderne planning software kunnen bedrijven effectiever roosters maken om snel te reageren op klachten en vragen op sociale media. Ik vloog vorige maand internationaal en liet een telefoon in het vliegtuig liggen. In plaats van te bellen en in de wachtrij te staan, stuurde ik gewoon een tweet en vermeldde de luchtvaartmaatschappij. Dankzij goede workforce management kon de luchtvaartmaatschappij snel reageren en mijn telefoon teruggeven voordat ik vertrok.

Voorspellen van uw bruto sociale media vraag

Met behulp van planning software kunt u de bruto sociale media vraag nauwkeurig voorspellen door vermeldingen van uw bedrijf op verschillende sociale media-applicaties te volgen. Dit stelt u in staat om effectieve roosters te maken en het personeel op de juiste manier in te zetten om aan de vraag te voldoen.

Voorspellen van uw netto socialemedia vraag

Met de juiste workforce management strategie kunt u uw zoekcriteria verfijnen en bepalen welke vermeldingen echt relevant zijn voor uw bedrijf. Hierdoor kunt u zich richten op het reageren op berichten die het meest waardevol zijn, zoals negatieve berichten of berichten waarin om hulp wordt gevraagd.

Staffing voor het onverwachte

Met flexibele roosters en planning software kunt u snel reageren op onverwachte pieken in de vraag. Dit zorgt ervoor dat uw team altijd klaar staat om te reageren op klachten en vragen, zelfs als er iets viraal gaat op sociale media.

Getting started

De eerste stap is om uw workforce management strategie te bepalen en de juiste planning software te kiezen. Met een goed rooster en de juiste tools kunt u snel en effectief reageren op klanten, wat resulteert in een betere klanttevredenheid en een sterke reputatie voor uw bedrijf.

Aan de slag met Rooster Planner

Al tientallen bedrijven zien Rooster Planner als een volwaardige medewerker.

Ben jij benieuwd hoeveel tijd jij kan besparen door met Rooster Planner te werken? We laten het je graag zien in een vrijblijvende demo. Wij vragen een kwartier van je tijd en beloven daarna heel veel bespaarde uren door het werken met Rooster Planner.